Amerongse Tabak gaat Culinair

Nieuws \ 22.02

Chefkok Tommy Janssen van restaurant Bentinck in Amerongen heeft een bijzonder gerecht bedacht. Voor dit gerecht heeft hij een ingrediënt nodig wat zo mogelijk nog bijzonderder is, nl. tabaksblad. Dit nieuwe culinaire hoogstandje bestaat uit duif, gegaard in tabaksblad met een zoutkorst. Het tabaksblad wat hiervoor nodig is zal hij gaan inkopen bij het tabaksteeltmuseum.

Daar is immers altijd een behoorlijke hoeveelheid op voorraad en er wordt jaarlijks vers geoogst.

Op dit moment verkeert het gerecht nog in de experimentele fase, maar als het aanslaat zal het tabaksteeltmuseum dus jaarlijks een deel van haar oogst aan Restaurant Bentinck kunnen leveren.

Voor beiden zou dit een win-win situatie zijn en wij hopen dan ook dat deze nieuwe creatie van chefkok Janssen een succes zal worden.

Restaurant Bentinck is gevestigd in de stallen van Kasteel Amerongen. Er wordt op topniveau gekookt  waar bij men gebruik maakt van pure, eerlijke (streek)produkten en smaken.